Доска бесплатных объявлений
Объявления Добавить объявление Правила использования Новости и статьи Реклама на сайте Доска объявлений Контакты
Объявлений на сайте: 900      28 добавлено сегодня
Мои объявленияИзбранное
ТОП ОБЪЯВЛЕНИЯ

  Водіїв чекають зміни в правилах дорожнього руху


Найближчим часом відбудеться реформування дорожнього законодавства

пдрВсі ми втомилися від безперервного потоку новин із заголовками «У важкому ДТП постраждали…», «П"яних за кермом не стає менше…», «Кількість ДТП збільшилася на…». Безперечно, у дорожній сфері України давно потрібні якісні зміни. Локальними, фрагментарними рішеннями ситуацію не виправити: збільшення штрафів, внесення правок в і без того правлені закони, місячники безпеки – все це, як показує практика, неефективне! Так чи є вихід? Можливо, рішення є: з чистого аркуша, з урахуванням українських реалій та європейського досвіду створений і зареєстрований у Верховній Раді проект закону №5184 «Про дорожній рух та його безпеку». Це об"ємний документ, спрямований на заміну низки існуючих, часто не відповідаючих вимогам сьогодення і вступаючих у колізію законів і постанов.

Безумовно, кожному українському водієві буде цікава як мінімум одна з його частин – нова редакція Правил дорожнього руху, хоча і не лише вона.
Законопроектом передбачено докорінна зміна основ державного управління у сфері дорожнього руху та його безпеки, уточнення прав і обов"язків учасників дорожнього руху, зміна принципів навчання майбутніх водіїв та процедури перевірки їх готовності до безпечного керування транспортними засобами. Не забули автори і про контроль за техстаном транспортних засобів, який, згідно з Угодою з ЄС, Україна повинна запровадити до кінця наступного року. Запропоновано нові принципи роботи поліцейських і страхових комісарів у процесі оформлення дорожньо-транспортних пригод. Запроваджено інститут незалежних «аудиторів безпеки дорожнього руху», чий висновок буде обов"язковим при будівництві або ремонті доріг, а також внесення змін в діючі схеми організації дорожнього руху.
В цілому, цей законопроект можна сміливо назвати першим кроком на шляху повноцінного і якісного реформування українського дорожнього законодавства за всі 25 років незалежності. Судячи з тексту законопроекту, він опирається на розуміння реальних дорожніх умов, здоровий глузд і досвід зарубіжних країн, а не ситуативне внесення правок у законодавчі акти пострадянського простору. Документ об"ємний і одним абзацом описати його зміст не вдасться. Ми будемо поетапно, крок за кроком розбирати і коментувати запропоновані авторським колективом нововведення, розкриваючи суть реформи в серії окремих тематичних публікацій. Сьогодні ж — привідкриємо завісу і анонсуємо деякі важливі зміни, закладені у проект закону «Про дорожній рух та його безпеку».

Насправді, не зовсім нові, а радикально удосконалені й уточнені. Такі, щоб нарешті могли стати Законом, а не постановою Кабміну, як маємо зараз. У пояснювальній записці автори законопроекту вказали, що такий крок приведе законодавчі норми у сфері дорожнього руху та його безпеки у відповідність до вимог норм Конституції України (стаття 92), яка декларує, що права громадян визначаються виключно законами. А це стосується кожного: водій чи пішохід – ми всі учасники дорожнього руху. Нема ради: Як навести порядок на дорогах? Читати новину → Відповідно до нової редакції Правил дорожнього руху, агресивна манера водіння перейде в розряд заборонених і за це буде передбачена відповідальність. Дещо зміняться правила зупинки і стоянки. Спроститься проїзд автомобілів швидкої допомоги та інших оперативних служб, причому без особливого дискомфорту для водіїв інших транспортних засобів. Поліція зможе проїжджати на заборонний сигнал світлофора не тільки при включеному проблисковому маячку, але і обов"язково використовуючи спеціальний звуковий сигнал. Незначні, але спрямовані на порятунок життя обмеження торкнуться транспортних засобів, не обладнаних ременями безпеки. Мотоциклісти і велосипедисти зможуть користуватися смугами громадського транспорту. Багато водійських прийомів і «неписаних традицій», якими доводиться користуватися навмання, «по совісті» або на власний розсуд, тепер отримають свої визначення і терміни, наприклад – як користуватися покажчиками поворотів при їзді заднім ходом або при круговому русі, яке значення має включена «аварійка», що означає сигнал дальнім світлом фар, як правильно користуватися пріоритетом в русі в умовах затору, - і це далеко не все!

Велосипедисти, які все активніше вимагають надання та захисту своїх дорожніх прав, також отримають деякі законні «бонуси», але разом з ними – і підвищену відповідальність. Логіка проста: якщо людина бажає стати повноцінним учасником дорожнього руху, вона повинна знати і дотримуватися Правил дорожнього руху, відповідати за їх порушення так само, як і водії інших транспортних засобів. А ще передбачено сюрприз для тих, хто безкарно їздить на велосипеді п"яним – незабаром цьому прийде кінець. Порушувати Правила, створювати аварійні ситуації або навіть ДТП, відбуваючись у результаті лише оплатою штрафу, стане практично неможливим. При систематичних порушеннях водієві доведеться проходити додатковий або навіть регулярний медогляд з метою з метою виявлення або підтвердження розумової здатності до безпечного керування транспортними засобами.

Якщо якоюсь важливою справою займаються всі потрошку, то в результаті, як правило, не робиться нічого - і відповідальності за бездіяльність ніхто не несе. Бувають лише «крайні». Існуюче законодавство розпорошує обов"язки з організації безпеки дорожнього руху на цілий ряд держструктур, кожна з яких не здатна в цілому нести відповідальність за безпеку дорожнього руху. Для того щоб важливе питання загальної безпеки на дорогах нарешті було взяте під відповідальний контроль, буде створено Національне бюро безпеки дорожнього руху, про необхідність створення якого давно вже говорять провідні європейські експерти. Бюро - не «дублер» ДАІ, оскільки воно буде центром з невеликим штатом співробітників, які володіють сучасними методиками виявлення причин виникнення ДТП і створюватимуть пропозиції щодо їх усунення.

Дорожня культура Важливим рішенням, яке, сподіваємось, отримає заслужену підтримку, - навчання населення «дорожній грамоті». Причому – прямо з «дитсадківського» трирічного віку, далі в школі, училищах, університетах і т. д. Для цього будуть створені нові сучасні програми, а вчителі не будуть використовувати відведений для занять з вивчення ПДР час для підготовки до контрольних з математики або «прийому хвостів». Якщо прищеплювати дорожню культуру з дитинства – є всі шанси в майбутньому забути про автохамів, «мажорів» і просто божевільних за кермом, так само як про «пішоходів-камікадзе» і велосипедистів, що живуть в окремому власному світі між навушниками. Як купити «права»? Стати водієм стане складніше, але цього не слід побоюватися. Боятися треба тих, хто своє водійське посвідчення «купив». Законопроектом передбачено створення нових програм навчання для кожного класу водіїв (приватний легковий транспорт, комерційний транспорт, міжнародка…). З"явиться можливість і самостійного навчання. Здача іспиту буде проходити в режимі онлайн, а сам процес буде фіксуватися відеокамерою. Варіант, коли хтось за «гарячу подяку» підходить і підказує правильні відповіді на питання, піде в історію назавжди. Приймати теоретичний іспит будуть спеціальні екзаменатори, яким доведеться нести особисту відповідальність — і за сам процес, і за його результат! Питання тесту «на права» стануть більш логічними і будуть відповідати по суті категорії, на яку претендує кандидат.

Практичний тест на навички з водіння буде неможливо здати «автоматом» або, ледь рушивши з місця, проїхати 100 метрів для «галочки». Тривалість «практичного» іспиту складе від 20 до 60 хвилин, в залежності від категорії транспортного засобу, з обов"язковим виконанням ряду вправ, в тому числі і на контраварійне водіння. Отже – «купити права» стане можливим тільки на розкладках, де торгують сувенірами, однак юридичної сили такий сувенір, зрозуміло, мати не буде. Періодична перевірка техстану транспортних засобів Автовласникам можна дещо розслабитися – в поточній редакції законопроекту «техогляд» торкнеться тільки комерційного транспорту. Звичайні приватні легківки поки залишать у спокої, - за винятком випадків, коли такий автомобіль потрапляє в ДТП.

Наші читачі — люди в основному тверезомислячі, а тому, можливо, зададуться питанням: чому ми настільки позитивно відгукуємося про цей законопроект ще до його переходу в статус Закону? Чи мало було благих починань? Є три причини. По-перше, у нас була можливість вивчити документ досить докладно й критично. По-друге, ми впевнені: законодавча реформа у сфері дорожнього руху та його безпеки давно назріла і є вкрай необхідною. На дорогах України гине більше людей, ніж у будь-якій іншій країні Європи; більше, ніж у зоні АТО, - і це давно пора зупинити. Нарешті, третя причина — викликає довіру авторський колектив, учасники якого працювали над реформуванням законодавчого забезпечення дорожнього руху та його безпеки на протязі двох років. До нього увійшли відомі практики, науковці, юристи, автори книг і наукових робіт на тему безпеки дорожнього руху: Володимир Караваєв, Сергій Будник, Юрій Заворицький, Зіновій Дерех, Вадим Володарський, Віктор Гусар... І це далеко не повний список фахівців і експертів (включаючи іноземних), які доклали свою працю до розробки Дорожньої Конституції для України.





Мои объявления Добавить объявление Реклама на сайте Эффективное объявление Контакты
2011 Доска бесплатных объявлений с фото. www.board-sale.com.ua